Předměty
| Aj | Anglický jazyk |
Předmět je pro všechny studenty povinný po celou dobu studia. Má komplexní charakter, propojuje výchovu jazykovou, komunikační a slohovou.... |
| Bi | Biologie |
Předmět umožňuje žákům získat vědomosti o živé přírodě a člověku. V rámci předmětu žáci poznávají přírodu, získávají k ní vztah, chápou její... |
| Čj | Český jazyk a literatura |
Předmět má komplexní charakter, propojuje výchovu jazykovou, literární, komunikační a slohovou. Žáci poznávají bohatství mateřského jazyka,... |
| Chbp | Chemicko-biologická praktika |
Předmět navazuje na poznatky získané při výuce chemie a biologie. Přináší základní informace o fungování přírody. V souladu s tím si klade za cíl... |
| Ch | Chemie |
Předmět Chemie přispívá ke schopnosti žáků hledat, poznávat a využívat přírodní zákonitosti. Absolvent gymnázia je schopen dorozumět se... |
| D | Dějepis |
Cílem předmětu Dějepis je rozvíjet zájem o minulost a současnost vlastního národa i jiných národů, předávat historické zkušenosti, především ty... |
| F | Fyzika |
Předmět vede žáky ke zkoumání přírody a jejích zákonitostí. Učí je pozorovat, experimentovat a měřit. Učí je zkoumat příčiny přírodních procesů... |
| Fmp | Fyzikálně-matematická praktika |
Předmět navazuje na poznatky získané při výuce fyziky a matematiky. Umožňuje žákům hlouběji porozumět zákonitostem přírodních procesů a tím si... |
| Ge | Geologie |
Předmět Geologie se zabývá neživou přírodou. Prostřednictvím předmětu žáci poznávají přírodu, získávají k ní vztah, chápou její význam.... |
| Gežp | Geologie a životní prostředí |
Předmět Geologie a životní prostředí se zabývá neživou přírodou. Prostřednictvím předmětu žáci poznávají přírodu, získávají k ní vztah, chápou... |
| Hv | Hudební výchova |
Předmět Hudební výchova má velký význam pro formování estetického vnímání studentů. Vede žáky k vnímání hudby prostřednictvím vokálních aktivit... |
| It | Informatika |
Předmět umožňuje žákům dosáhnout vyšší úrovně informační gramotnosti. Žák získá pokročilé dovednosti v ovládání výpočetní techniky, seznámí se s... |
| M | Matematika |
Matematické vzdělávání napomáhá rozvoji abstraktního a analytického myšlení, rozvíjí logické usuzování, učí srozumitelné a věcné argumentaci s ... |
| Ov | Občanská výchova |
Obsahovou náplní předmětu je vytváření kvalit, které souvisejí s orientací žáků v sociální realitě a s jejich začleňováním do různých... |
| Tv | Tělesná výchova |
Předmět Tělesná výchova se zaměřuje na optimální rozvoj tělesné, duševní a sociální zdatnosti žáků. Žáci si utváří pozitivní vztah ke zdraví a k... |
| Vv | Výtvarná výchova |
Předmět Výtvarná výchova je založen na tvůrčích činnostech – tvorbě, vnímání a interpretaci. Tyto činnosti umožňují rozvíjet a uplatnit vlastní... |
| Zsv | Základy společenských věd |
Obsahovou náplní předmětu je vytváření kvalit, které souvisejí s orientací žáků v sociální realitě a s jejich začleňováním do různých... |
| Zč | Zdraví člověka |
Předmět umožňuje žákům získat vědomosti o živé přírodě a člověku. V rámci předmětu žáci poznávají přírodu, získávají k ní vztah, chápou její... |
| Z | Zeměpis |
Předmět Zeměpis má integrovaný charakter, obsahuje poznatky z přírodovědného i společenského prostředí. Žáci si rozvíjejí informace z oblasti... |
| Ak | Anglická konverzace |
Obsahovou náplní konverzačních hodin je nácvik řečových dovedností, důraz je kladen na komunikační schopnosti žáků... |
| Bic | Cvičení z biologie |
Předmět Cvičení z biologie doplňuje témata předmětu Biologie a vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví. Rozšiřuje základní učivo, podporuje... |
| Fzc | Cvičení z fyziky |
Předmět Cvičení z fyziky se zaměřuje na zkoumání přírody a jejích zákonitostí, učí žáky pozorovat, experimentovat a měřit. Klade důraz na... |
| Du | Dějiny umění |
Obsahovou náplní předmětu je vymezení základních pojmů estetiky (umění, vkus, kýč apod.) a dále především dějiny umění. Jeden školní rok je... |
| Dg | Deskriptivní geometrie |
Předmět rozvíjí prostorovou představivost a chápání prostorové funkčnosti. Doplňuje výuku matematiky v rozvoji abstraktního a analytického... |
| Dv | Dramatická výchova |
Předmět si klade za cíl vést studenty ke kultivovanému mluvenému a pohybovému projevu. Ukazuje souvislosti mezi prožitkem a jednáním u sebe i... |
| Ek | Ekonomika |
Předmět Ekonomika je provázaný volitelný předmět (žáci si ho volí společně s předmětem Seminář ze zeměpisu, který se vyučuje v septimě a 3. C).... |
| Fj | Francouzský jazyk |
V rámci výuky Francouzského jazyka se procvičují řečové dovednosti žáků: poslech s porozuměním, čtení s porozuměním, psaní a mluvení. K jejich... |
| Gv | Globální výchova |
Předmět Globální výchova přináší základní informace o globálním pojetí světa a lidské společnosti. V souladu s tím si klade za cíl formulovat a... |
| Hv | Hudební výchova |
Předmět Hudební výchova má velký význam pro formování estetického vnímání studentů. Vede žáky k vnímání hudby prostřednictvím vokálních aktivit... |
| Ajk | Konverzace z anglického jazyka |
Obsahovou náplní konverzačních hodin je nácvik řečových dovedností, důraz je kladen na komunikační schopnosti žáků. K rozvíjení těchto... |
| Fjk | Konverzace z francouzského jazyka |
Obsahovou náplní konverzačních hodin je nácvik řečových dovedností, důraz je kladen na komunikační schopnosti žáků. K rozvíjení těchto... |
| Rjk | Konverzace z ruského jazyka |
Při konverzačních hodinách je kladen důraz na komunikační schopnosti žáků, zaměřujeme se na rozvoj řečových dovedností. K jejich rozvíjení je... |
| Šjk | Konverzace ze španělského jazyka |
Obsahovou náplní konverzačních hodin je nácvik řečových dovedností, důraz je kladen na komunikační schopnosti žáků. K rozvíjení těchto... |
| Njk | Konverzece z německého jazyka |
Obsahovou náplní konverzačních hodin je nácvik řečových dovedností, důraz je kladen na komunikační schopnosti žáků. K rozvíjení těchto... |
| La | Latina |
Latinský jazyk je volitelným předmětem, který pomáhá žákům rozšířit povědomí o evropské civilizaci. Antická historie a kultura dává možnost... |
| Lo | Logika |
Předmět Logika učí hodnotit správnost postupu při odvozování tvrzení a odhalovat chybné závěry. Vědní obor těsně hraničí s filozofií, samozřejmě... |
| Mac | Matematická cvičení |
Předmět navazuje na výuku Matematiky, rozšiřuje a prohlubuje učivo. Je určen žákům, kteří budou studovat na školách s matematickým, technickým a... |
| Nj | Německý jazyk |
Obsahovou náplní předmětu Německý jazyk je nácvik řečových dovedností, a to receptivních, produktivních a interaktivních. K jejich rozvíjení je... |
| Rj | Ruský jazyk |
Při výuce se zaměřujeme na rozvoj komunikativní kompetence. Důraz je kladen na aktivní užívání ruského jazyka, na pochopení podobností a... |
| Ajs | Seminář v anglickém jazyce |
Obsahovou náplní předmětu je seznámení žáků s odbornými texty z oblasti práva, obchodní angličtiny, technické angličtiny a angličtiny v medicíně... |
| Čjs | Seminář z českého jazyka a literatury |
Předmět Seminář z českého jazyka a literatury v sobě zahrnuje Komunikační a slohovou výchovu, Jazykovou výchovu, Literární výchovu. Žák se učí... |
| Chs | Seminář z chemie |
Předmět Seminář z chemie umožňuje žákům prohloubit si znalosti základních pojmů a chemických veličin a zaměřit se více na obecně chemická témata... |
| Děs | Seminář z dějepisu |
Předmět Seminář z dějepisu navazuje na výuku Dějepisu, rozšiřuje a prohlubuje učivo žáků. Směřuje k tomu, aby se... |
| Fys | Seminář z fyziky |
Předmět navazuje na výuku Fyziky, rozšiřuje a prohlubuje učivo žáků. Je určen převážně těm, kteří budou studovat na školách s technickým... |
| Its | Seminář z informatiky |
Předmět se skládá ze tří jednoletých bloků. Každý žák si vybírá dva – buď dvouleté programování, nebo kombinaci základů programování a... |
| Zes | Seminář ze zeměpisu |
Předmět Seminář ze zeměpisu je provázaný volitelný předmět (žáci si ho volí společně s předmětem Ekonomika, který se vyučuje v sextě a 2.C).... |
| Šj | Španělský jazyk |
Obsahovou náplní předmětu Španělský jazyk je nácvik řečových dovedností, a to receptivních, produktivních a interaktivních (poslech s ... |
| Sv | Společenské vědy |
Obsahovou náplní Společenských věd je prohloubení učiva předmětu Základy společenských věd, konkrétně vytváření a rozvíjení kvalit, které... |
| Svs | Společenskovědní seminář |
Ve Společenskovědním semináři, který je zaměřen převážně na žáky maturující z tohoto předmětu, si žáci mohou zaktualizovat a prohloubit... |
| Sh | Sportovní hry |
Předmět Sportovní hry je nadstavbovou částí základní tělesné výchovy. Usiluje o trvalý vztah k pohybovým činnostem a o optimální rozvoj tělesné... |
| Vv | Výtvarná výchova |
Předmět Výtvarná výchova je založen na tvůrčích činnostech – tvorbě, vnímání a interpretaci. Tyto činnosti umožňují rozvíjet a uplatnit vlastní... |
| NBi | Genetika |
Předmět Genetika v sobě zahrnuje témata z předmětu Biologie a ze vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví (Zdravý způsob života, Změny v životě... |
| NAj | Nepovinná anglická konverzace |
Obsahovou náplní předmětu je nácvik řečových dovedností a důraz je kladen na komunikační schopnosti žáků. K rozvíjení těchto dovedností je... |
| Sz | Sborový zpěv |
Předmět Sborový zpěv navazuje svým vzdělávacím obsahem na předmět Hudební výchova na nižším stupni osmiletého gymnázia. Vede žáky k vnímání... |
| NZe | Socioekonomická geografie |
Zabývá se studiem aktivit lidské společnosti a studiem vzájemné interakce společnosti s přírodním prostředím. Věnuje se systematickému zkoumání... |










































