Poznávací exkurze do Londýna a okolí

V úterý 8. května ráno vyrazilo 46 studentů našeho gymnázia spolu s žáky zdechovické základní školy v doprovodu několika statečných pedagogů a milé průvodkyně autobusem přes Německo, Holandsko, Belgii a Francii na šestidenní zájezd do Anglie.
První den jsme strávili v hlavním městě, kde jsme navštívili významná historická místa, jako je St Paul´s Cathedral Tower of London nebo HMS Belfast, a prošli jsme se po ikonickém Tower Bridge a po Millenium Bridge. Navečer jsme se odebrali do přátelských rodin, jejichž domovy nás hostily i následující tři dny, a vyčerpaní se odebrali ke spánku.
Druhý den ráno jsme autobusem vyrazili na výlet do zábavního parku Chessington World of Adventures. Projeli jsme se na horské dráze, zatočili se na řetízkovém kolotoči, viděli několik exotických zvířat a ti šťastnější z nás stihli i lachtaní show. Poté jsme se vrátili zpátky do Londýna a zavítali jsme do Hampton Court Palace, ohromujícího sídla s překrásnými zahradami.
Další den jsme se po cestě do univerzitního města Cambridge zastavili v Audley End House and Gardens. Po příjezdu do hlavního cíle dne jsme byli uchváceni cihlovými budovami, rozkošnými uličkami a stánky s nejrůznějšími suvenýry a dobrotami. Nepřipravili jsme se ani o návštěvu jednoho z cambridgských muzeí.
Poslední den jsme se rozloučili s našimi anglicky mluvícími hostiteli a vyrazili na poslední prohlídku Londýna. Podívali jsme se k budově Parlamentu a do Národní galerie, kde jsme měli možnost spatřit díla slavných umělců, jako je Claude Monet nebo Vincent Van Gogh. Samozřejmě jsme naši pozornost obrátili i k Buckinghamskému paláci, a i když jsme doufali, že budeme svědky střídání stráží, štěstí nám v tomto případě bohužel nepřálo. Také se konečně dostavilo typické anglické počasí a nám se tím trochu omezil výhled z Londýnského oka. Touto maličkostí jsme si ale nenechali zkazit náladu ani plány, a tak jsme se lodí po řece Temži vydali do Greenwich. Po focení u Královské observatoře a nultého poledníku jsme nasedli do autobusu a dali Londýnu sbohem. Večer jsme trajektem opustili britskou půdu a spokojeni zamířili zpět do České Třebové.