Projektový den 2008 téma "KRAJINA"
 |  1  |  zpět

Leporelo

Leporelo

Skládáme leporelo

Skládáme leporelo

Kreslíme mapu Třebové

Kreslíme mapu Třebové

Fotíme Benátky

Fotíme Benátky

Další zastávka Na zámostí

Další zastávka Na zámostí

Zámostí

Zámostí

Městské muzeum - jak se fotografie archivují

Městské muzeum - jak se fotografie archivují

Co na té fotce je? Pomůžete nám?

Co na té fotce je? Pomůžete nám?

Pan Šebela ví vše.

Pan Šebela ví vše.

Toto jsou

Toto jsou "Máchadla v roce 1906"

Tady byl dří Poseidon

Tady byl dří Poseidon

My máme vše

My máme vše

Zpracování na počítači

Zpracování na počítači

Nestíháme

Nestíháme

Satelitní navigace

Satelitní navigace

Měříme rozměry hřiště

Měříme rozměry hřiště

Měříme rozměry hřiště

Měříme rozměry hřiště

Měříme převýšení Peklák

Měříme převýšení Peklák

Práce s GPS

Práce s GPS

Jaké má naše mapa měřítko?

Jaké má naše mapa měřítko?

Počítáme sklon Peklovce

Počítáme sklon Peklovce

Mapa okolí školy

Mapa okolí školy

Stavíme rotundu

Stavíme rotundu

Stavíme vlastní město

Stavíme vlastní město

Lesní ekosystémy

Lesní ekosystémy

Lesní ekosystémy

Lesní ekosystémy

Máme splněno

Máme splněno

Nabírám vzorek vody

Nabírám vzorek vody

Měříme zákal vody rybníčku

Měříme zákal vody rybníčku

Překládáme básničky

Překládáme básničky

Česká Třebová and its suroundings

Česká Třebová and its suroundings

Lesní ekosystémy

Lesní ekosystémy

Lesní ekosystémy

Lesní ekosystémy

Lesní ekosystémy

Lesní ekosystémy

Práce s GPS

Práce s GPS

Krajina dříve a nyní

Krajina dříve a nyní

Pražce - píseň

Pražce - píseň

Vždyť je jaro,

Vždyť je jaro,

zapni si kšandy

zapni si kšandy

pozdravuj vlaštovky

pozdravuj vlaštovky

a muziko ty hraj...

a muziko ty hraj...

Názvy ulic v pověstech

Názvy ulic v pověstech

Mapový náčrt okolí školy

Mapový náčrt okolí školy

Naše město v kraji Pardubickém

Naše město v kraji Pardubickém

Naše město v kraji Pardubickém

Naše město v kraji Pardubickém

Závěrečné slovo ředitele

Závěrečné slovo ředitele

Všichni si zasloužíme potlesk

Všichni si zasloužíme potlesk

Pražce - píseň Vystupuji z vlaku, který mizí v dálce, stojím v České Třebové a všude kolem kopce. Vždyť je jaro, zapni kšandy, pozdravuj vlaštovky a muziko ty hraj. Na Pekláku lyžujeme klidně celou zimu, mrzneme tam do té doby, než chytíme rýmu. A když večer na Horách naklopíš 2 rumy, potom cestou z hospody máš obě nohy z gumy. Na Kozlově z rozhledny viděl jsem běžce, poznal jsem v něm ředitele, oddychoval těžce. Když jsem lezl na Palici, hledal jsem tam zkratku, spletl jsem si souřadnici, měl jsem trny v zadku. Stojím zase na nádraží, všude kolem kopce, na nohách mám puchýře a v botách puch jak v hrobce. Projektový den byl na téma „Krajina“. Téma bylo rozpracováno v devíti dílnách s různým zaměřením. Všechny se však zabývaly krajinou. Dílna „Voda v krajině“ mapovala výskyt původních třebovských mlýnů, porovnávala tok potoků v minulosti a dnes, prováděla chemické rozbory vody. Dílna „Využití GPS“ ověřovala satelitní mapy, měřila sklon sjezdovky a propočítávala údaje změřené přístrojem GPS. Dílna „Krajina za školou“ porovnávala historické fotografie se současností, studenti navštívili muzeum a prošli město s pamětníkem panem Šebelou. Dílna Českotřebovské pověsti a osobnosti města zkoumala vznik pověstí a pomístních názvů, studenti vytvářeli vlastní pověsti a mapu města . V dílně „Česká Třebová and its suroundings“ studenti zpracovávali informace o městě a okolí v angličtině. V dílně „Naše město“ studenti zpracovávali hodnocení města v kontextu regionu a kraje. V dílně „Mapa“ se studenti naučili pracovat s buzolou a zpracovávat mapový náčrt krajiny. V terénu probíhala také dílna „Lesní ekosystémy“. Studenti v lese U Floriana porovnávali porosty listnatého a jehličnatého lesa a učili se pojmy v angličtině. Hudební dílna spočívala v poslechu skladby Z českých luhů a hájů a v následné tvorbě vlastního textu popisujícího místní krajinu. Vyvrcholením dílny bylo veřejné vystoupení s nově nastudovanou skladbou.V dílnách pracovali studenti různých ročníků Studenti si vybrali dílnu, ve které chtěli pracovat a v každé z devíti dílen tak vznikl různovětý tým. Práce vyžadovala spolupráci týmu, tvořivost, komunikaci, argumentaci a prezentaci. Každá dílna připravila na závěrečnou hodinu plakát s výsledky své práce , který před všemi studenty představila. Celkový dojem z prezentací byl velmi dobrý, největší aplaus získalo vystoupení Hudební dílny s novou písní. Projektové dny jsou součástí školního vzdělávacího plánu gymnázia. Podporují individualitu a profesionalizaci i týmovou práci studentů. V průběhu studia se s nimi setkají studenti několikrát za rok.